Partnerzy serwisu:
Biznes

Pucek, DB Cargo: Tak można zachęcić do przewozów intermodalnych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
METRANS
STAUBLI
sp tech

Data publikacji:
09-12-2025
Ostatnia modyfikacja:
05-12-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

Przedstawiciel DB Cargo podczas Kongresu Kolejowego podzielił się swoimi pomysłami na zwiększenie atrakcyjności przewozów intermodalnych. Wskazał trzy propozycje. – W mojej opinii powinny one przyciągnąć nowych klientów – powiedział Paweł Pucek, członek zarządu DB Cargo.

Jak powiedział, zasadnicza sprawa to utrzymanie dotychczasowych ulg intermodalnych. – Mówimy tutaj o uldze podstawowej. Uważam, że ta ulga powinna być wpisana do Narodowego Programu Rozwoju Kolei – mówił. – Mało tego, wydaje mi się, że byłoby rozsądne, gdyby ta ulga była progresywna w taki sposób, żeby do roku 2035 na przykład osiągnęła poziom 50 lub 75 procent zwrotu kosztów infrastruktury.

Paweł Pucek odniósł się także do tzw. ulgi jakościowej, dotyczącej przewoźników, którzy jeżdżą punktualnie. – Ona również powinna być utrzymana – powiedział.

Drugim obszarem, który mógłby się przełożyć na atrakcyjność intermodalu, są zdaniem Pawła Pucka, zachęty finansowe dla operatorów, którzy faktycznie wdrożą zasadę „tiry na tory”. – Można byłoby pomyśleć o programie, który by powodował, że operatorzy po przesunięciu tirów na wagony otrzymywaliby zwrot czy to poniesionych kosztów z tytułu różnicy przejechanego kilometra ciężarówki po drodze publicznej w stosunku do infrastruktury kolejowej, czy to inne wsparcie, które by powodowało, że przewoźnikom samochodowym opłacałoby się posadzić naczepę na wagonie – mówił przedstawiciel DB Cargo.

Jak zauważył, potrzebny jest także gest w kierunku operatorów terminali. – Terminale nie bardzo chcą przeładowywać naczepy, bo one zajmują miejsce. Naczepy nie da się zaparkować jedna na drugiej. Kontenery to jest coś, co lubią dzisiejsi operatorzy na terminalach – zauważył Paweł Pucek. Żeby zachęcić operatorów, by wspierali Intermodal, należałoby także pomyśleć o uldze finansowej dla terminali.

Trzeci obszar to wsparcie transportu kolejowego. – Tutaj mówię o pozostałych ładunkach. Dobrze by było, gdyby każdy klient, który udowodniłby, że dokonał przesunięcia ładunku z drogi na kolej, mógł otrzymać na przykład subwencję, która pomogłaby takim „bohaterom” w funkcjonowaniu na rynku – wskazał członek zarządu DB Cargo.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
METRANS
STAUBLI
sp tech

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Szwajcarski Coop stawia na kolej. Hub w Zurychu otwarty

Innowacje

Szwajcarski Coop stawia na kolej. Hub w Zurychu otwarty

Mikołaj Kobryński 14 listopada 2025

Zamknięta granica zagraża handlowi UE z Chinami i polskim firmom

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Szwajcarski Coop stawia na kolej. Hub w Zurychu otwarty

Innowacje

Szwajcarski Coop stawia na kolej. Hub w Zurychu otwarty

Mikołaj Kobryński 14 listopada 2025

Zamknięta granica zagraża handlowi UE z Chinami i polskim firmom

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij